STARTUJ Z HP NEWS! | DODAJ DO ULUBIONYCH | POLEĆ HARRY POTTER NEWS! | WSPÓŁPRACA Z HP NEWS | KONTAKT
Harry Potter - Newsy Harry Potter i Insygnia Śmierci Harry Potter - Artykuły Forum Harry Potter News Harry Potter News - księga gości Informacje o Harry Potter News  

Wiadomości: Książki Siódmy tom Filmy Wywiady Fan Fiction Fan Zone
HPNews.pl
   O stronie   Redakcja   K. Recenzentów   Kontakt   Prorok   Forum   Chat ()   FAQ   Prasa o nas   TOP 10   Mapa serwisu   Szukaj...
Menu
KsiążkiSiódmy tomFilmyPiąty filmGryHP NewsInneArchiwum
K. FilozoficznyK. TajemnicW. AzkabanuCzara OgniaZakon FeniksaKsiążę PółkrwiInsygnia Śmierci
K. FilozoficznyK. TajemnicW. AzkabanuCzara OgniaZakon Feniksa

Książki:O książkachJ.K. RowlingA. PolkowskiMary GrandPreWydawnictwaJak powstał HP?Błędy autorkiCiekawostkiSłownik ZaklęćHP w liczbachCzarna MagiaKim jest R.A.B.?Czarna Seria
Filmy:O filmachReżyserzyProducentAktorzyUrodziny aktorówBłędy w filmach
Świat Magii:HogwartQuidditchCzarna MagiaMagiczne...?SmokiWMIGUROK
Twoje kontoE-kartkiPWRanking fanówFan FictionGaleriaPsychotestyQuizyFan MiesiącaDownloadWasze listyDowcipyLinkiWyślij newsaWyślij artykułDołącz do nas!
K. FilozoficznyK. TajemnicW. AzkabanuCzara OgniaZakon FeniksaQuidditch WC
 FORUM:Ogólna dyskusjaKsiążkiFilmyGryHarry Potter 6Harry Potter 7StronaFan FictionFan ArtInna twórczośćOff-Topic
Sponsorzy

Aktualnie brak

Login
Pseudonim

Hasło

Nie masz jeszcze konta? Możesz sobie założyć. Jako zarejestrowany użytkownik będziesz miał kilka przywilejów.

HPNews.pl » Artykuły » Świat Magii » Magiczne potwory


Magiczne potwory

*** ***

W świecie magii potwory są wszędzie. Smoki, trytony, ogromne węże - długo by wymieniać... Zobaczmy, jakie cechy posiadają najpopularniejsze spośród nich.


Bazyliszek - legendarny wąż, który - jak się okazało - siedział ukryty przez Dziedzica Slytherina w Komnacie Tajemnic. Znany z tego, że jego spojrzenie zabija - osoby, które zobaczą jego oczy "pośrednio", zostają dla odmiany natychmiast spetryfikowane. Według informacji Hermiony "pianie koguta jest dla niego zgubne, a pająki uciekają przed nim w popłochu". Zadziwia swoimi olbrzymimi rozmiarami - ma kilkadziesiąt metrów długości, a jego kły są jadowite.

Bogin - jest to raczej upiór niż potwór. Lubi zamknięte, ciemne przestrzenie, dlatego często możemy znaleźć boginy w szafach. Nie wiadomo, jaką właściwie postać ma sam bogin, ponieważ gdy zauważy jakąkolwiek osobę, od razu przybiera postać tego, czego napotkany przez niego człowiek najbardziej się boi. Jedyną rzeczą, którą możemy pokonać i zniszczyć bogina, jest śmiech, więc bardzo pomocne w walce z boginem okazuje się zaklęcie Riddiculus.

Czerwony Kapturek - małe, podobne do goblina stworzenie, które zwabia świeża krew. Czai się w lochach zamków i na opustoszałych polach bitew, gotowe zdzielić pałką każdego, kto się tam zabłąkał.

Chochlik kornwalijski - ma około 8 cali wzrostu. Jarzy się niebieskawym blaskiem. Jego głos jest ostry i przenikliwy, że przypomina skrzek papugi. Okropnie złośliwe. Potrafią poruszać się z szybkością rakiet. Gilderoy Lockhart uważał, że aby zwalczyć chochlika kornwalijskiego wystarczy machnąc różdżką i wypowiedzieć zaklęcie - peskipiksi pester nomi - a chchlik zostanie unieszkodliwiony. Jednak to zaklęcie to jest całkowicie bezużyteczne. Lockhart uważał również, że nie należy przy nich krzyczeć, bo może je to sprowokować.

Dementorzy - przez wielu uważane za najstraszniejsze z istot, strażnicy Azkabanu. Ich zadaniem jest dręczenie więźniówm, dlatego też działają wyjątkowo niekorzystnie na otoczenie, wysysając z niego szczęście i radość. Człowiek w obecności dementora przypomina sobie najgorsze sceny ze swojego życia, zaczyna trząść się z zimna i ze strachu. Najstraszniejszą bronią dementorów jest ich pocałunek - przykładając twarz do ust ofiary wysysają z niej duszę.

Druzgotek - demon wodny. Jadowicie zielone stworzenie z ostrymi różkami. Ma długie, wrzecionowate palce. Żeby pokonać Druzgotka, trzeba pokonać jego uścisk. Jego dłuuugie palce są silne, ale kruche.

Gumochłon - najnudniejsze magiczne stworzenie. Ma wielkie, oślizgłe gardło. Uwielbia posiekaną sałatę. Na lekcjach obrony przed czarną magią uczniowie często musieli opiekować się takim gumochłonem i karmić go jego przysmakiem. Gumochłon jednak ma się najlepiej kiedy zostawi się go w spokoju. Hipogryf - ma tułów, tylne nogi i ogon konia, ale przednie nogi (pokryte łuską), skrzydła i głowę olbrzymiego orła. Ma zakrzywiony dziób o stalowej barwie i wielkie, błyszczące, pomarańczowe oczy. Pazury przednich nóg mierzą około pół stopy i wyglądają naprawdę groźnie. Jego lśniące futro przechodzi łagodnie w pióra. Hipogryf może mieć różne ubarwienie m.in.: ciemnoszare, różowawe, brązowe, kasztanowe lub kruczoczarne. Bardzo nie lubi jak mu się wyrywa pióra. Jest strasznie honorowy i łatwo go obrazić. To hipogryf musi zrobić pierwszy ruch - należy do niego podejść, grzecznie ukłonić i czekać. Jeśli się odkłoni, to można go dotknąć. Jak się nie odkłoni to trzeba się spokojnie wycofać. Hipogryf nie ma zaufania do kogoś kto zbyt często mruga oczami. Bardzo lubi klepanie po dziobie.

Ponurak - omen śmierci. Olbrzymi widmowy pies, który nawiedza cmentarze. Czarny, z płonącymi ślepiami, wielkości sporego niedźwiedzia. Wujek Rona weasley'a - Bilius - zobaczył jednego ponuraka i po 24 h już był martwy.

Sklątki tylnowybuchowe - bardzo dziwne stworzenia wyhodowane przez Rubeusa Hagrida. Z pozoru wygldają nawet niegroźnie, ale kiedy znajdą się w swoim żywiole, co chwilę eksplodują i wystrzeliwują na kilka metrów do przodu.

Smoki - bardzo znane i popularne magiczne potwory, wiedzą o nich sporo nawet mugole, którzy wyobrażają sobie, że wszyscy czarodzieje "trzymają smoka w ogródku". Jest jednak inaczej - posiadanie smoków prywatnie jest nielegalne i ścigane przez Ministerstwo Magii. Smoki są bardzo duże (kilkadziesiąt stóp), większość z nich posiada skrzydła i zionie ogniem. Istnieje wiele ich rodzajów, na przykład chiński ogniomiot, szwedzki krótkopyski czy norweski kolczasty. Każdy z nich ma typowe dla siebie cechy i jest bardziej lub mniej groźny.

Szyszymory - zjawa, która wydaje przerażające i mrożące krew w żyłach odgłosy. Przyprawia o dreszcze niemal każdego czarodzieja.

Trolle - niebezpieczne, ale i na szczęście głupie stwory. Każdy z nich ma swoją własną maczugę. Bywają dość wysokie (najczęściej kilkanaście stóp), a ich głowa - w porównaniu do reszty masywnego ciała - jest stosunkowo mała. Trolle, kiedy są zaniepokojone lub zdenerwowane, wydają dzikie okrzyki i wywijają dookoła swoimi maczugami, nie zwracając najmniejszej uwagi na to, co dzieje się za ich plecami.

Trytony - żyjące pod wodą stwory, wzbudzające strach w wielu osobach. Znane ą z wyśpiewywania okropnych, przerażających piosenek.

Wilkołaki - wielu ludzi myli ich z wilkami, lecz - jak mówił m.in. profesor Snape - istnieje pomiędzy tymi dwoma gatunkami kilka zasadniczych różnic. Wilkołakiem staje się każdy ugryziony przez wilkołaka i przechodzi wtedy w czasie każdej pełni księżyca przemianę. W naszych czasach można temu zaradzić, przygotowując specjalny eliksir - dzięki temu wilkołak podczas pełni nie zatraca świadomości i może spokojnie przeczekać tę metamorfozę. Wilkołaki nie cieszą się ogólnie najlepszą opinią społeczeństwa i są raczej odpychane, choć niektóre z nich na co dzień są bardzo miłymi ludźmi - jak np. Remus Lupin.

Wodnik Kappa - istota podobna do pokrytej rybią łuską małpy. Wyciąga płetwiaste łapy, by udusić nieostrożnego wędrowca brodzącego przez leśne sadzawki. Najłatwiej go spotkać w Mongolii.

Zwodnik - niewielkie, jednonogie stworzenie, wiotkie i zwiewne jakby było z dymu. Przeraźliwie kwiczy. Wygląda całkiem niewinnie choć wcale takie nie jest. Zwodnik zwabia wędrowców w bagna. Specjalnie do tego celu zwisa mu z ręki maleńka lampka - pojawia się przed nami w ciemnościach... idziemy za światełkiem... a potem...








Opublikowane: 2005-10-20 (2832 odsłon)

[ Wróć ] | Powrót do strony głównej

© Copyright 2003-2008 by HPNews.pl .
P-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.
Tworzenie strony: 0.45 sekund
Page created in 0.443378 Seconds